Sari la conținut

Sfaturi Achiziție Freelander

    Achiziționarea unui Freelander (1997-2006)

    Land Rover Freelander sunt autoturisme grozave. Acestea sunt mașini de familie perfecte; oferă o perspectivă superbă asupra drumului; poți intra și coborî din ele cu ușurință și garantează performanțe off-road foarte bune.

    Dacă dorești să achiziționezi un autoturism, ar trebui să ai în vedere problemele care pot apărea în cazul respectivului tip de autoturism, iar vehiculele Land Rover Freelander nu fac excepție în această privință.

    Vei afla mai jos cele 7 aspecte de care trebuie să ți cont atunci când achiziționezi un Land Rover Freelander.

    1.Garnitura de chiulasă

    Dacă achiziționezi un Freelander de 1.8 benzină cu motor din seria K, trebuie să ții cont de faptul că garniturile originale ale chiulasei vor avea în general o durată de viață, în cel mai bun caz, de 112.650 km și, adeseori, se vor defecta înainte de această limită. Verifică dacă garnitura de chiulasă a fost înlocuită. Dacă a fost înlocuită, asigură-te că a fost înlocuită cu o garnitura modificată/tratată cu oțel multistrat (MLS), nu cu o altă garnitură originală cu strat unic, întrucât aceasta se va defecta din nou înainte de 112.650 km!

    Un alt aspect pe care trebuie să-l verifici este dacă s-a realizat degresarea chiulasei și, în cazul în care motorul Freelander s-a supraîncălzit, dacă s-a testat presiunea la repararea garniturii de chiulasă. Dacă garnitura de chiulasă nu a fost schimbată, atunci include în costul achiziției faptul că va trebui să o schimbi.

    2.Unitatea de cuplaj vâscos (VCU)

    Unitatea de cuplaj vâscos de pe un autoturism Freelander reprezintă partea centrală a arborelui de transmisie și face parte din sistemul de transmisie care direcționează puterea către roțile din spate. Aceasta este o unitate etanșată care conține un fluid vâscos cu o durată de viață de aproximativ 112.650 km. Dacă unitatea de cuplaj vâscos (VCU) nu este înlocuită în mod regulat la fiecare 112.650 km, atunci riști deteriorarea restului componentelor sistemului de transmisie (cutia de transfer (IRD), diferențial spate și chiar cutia de viteze).

    Dacă autoturismul Freelander pe care îl achiziționezi are peste 112.650 km la bord, verifică dacă unitatea de cuplaj vâscos (VCU) a fost înlocuită. Dacă nu a fost înlocuită, atunci va trebui să investești într-o unitate de cuplaj vâscos (VCU) nouă sau recondiționată – nu fi tentat să consideri că va funcționa cea existentă, întrucât posibilele daune care pot fi cauzate de faptul că nu înlocuiești această unitate pot fi foarte costisitoare.

    3.Istoricul de service

    La fel ca în cazul tuturor autoturismelor, un autoturism cu un istoric complet de service este mai atractiv decât unul despre care nu cunoști nimic. Acest lucru nu înseamnă că un autoturism Freelander nu va avea probleme, dar dacă a fost întreținut în mod regulat, cel puțin știi că a fost îngrijit. Este deosebit de important ca în momentul în care modelele BMW Td4 sunt reparate, toate filtrele să fie înlocuite la intervalele adecvate (există mai multe filtre suplimentare pe un model BMW Td4 care pot provoca avarii grave ale motorului dacă nu sunt înlocuite la timp).

    4.Arborele cu came/cureaua de distribuție

    Arborele cu came/cureaua de distribuție de pe un Freelander (nu ne referim la modelul BMW Td4, întrucât acesta are distribuție pe lanț) trebuie înlocuit(ă) la fiecare 115.870 km. Dacă autoturismul Freelander pe care îl achiziționezi are mai mulți km la bord, verifică dacă arborele cu came/cureaua de distribuție a fost înlocuit(ă). Aceasta este o investiție costisitoare la modelele V6 pe benzină de 2,5 litri, așa că pregătește-te să scoți bani din buzunar dacă trebuie schimbat(ă). Din nou, nu risca să amâni acest lucru, deoarece un arbore cu came/o curea de distribuție rupt(ă) îți poate distruge complet motorul.

    5.Sistemul de transmise

    Un autoturism Freelander utilizează sisteme de tracțiune integrală permanentă. În față, conectată la cutia de viteze este unitatea IRD (cutie de transfer), care se conectează la arborele de transmisie ce conține unitatea de cuplaj vâscos (VCU) în diferențialul spate din partea din spate. Verifică sub Freelander pentru a vedea dacă există scurgeri de la unitatea IRD (cutie de transfer) sau diferențialul din spate.

    Când faci un test drive cu autoturismul Freelander, dacă auzi bufnituri, șuierat sau vibrații, acestea pot indica probleme la sistemul de transmisie. În special, testează virajele Freelander la blocare completă, atât în direcția de mers înainte, cât și în marșarier – în acest moment, orice bufnitură sau orice rezistență resimțită vor deveni evidente. Dacă simți o rezistență atunci când conduci autoturismul Freelander, acest lucru indică în general faptul că unitatea de cuplaj vâscos (VCU) a depășit durata de viață utilă.

    Dacă din partea din față a autoturismului Freelander se aude o bufnitură, acest lucru poate indica existența unei probleme la unitatea IRD (cutia de transfer).
    Dacă din partea din spate a autoturismului Freelander se aude o bufnitură sau un șuierat, acestea pot indica existența unor probleme la diferențialul spate sau la bucșa diferențialului spate (în special bucșa frontală).

    6.Martorii de bord

    Există trei martori de bord principali pe un Freelander care se aprind frecvent – de cele mai multe ori, toți cei trei se aprind simultan (ceea ce poate fi plăcut sau frustrant; cunoscuți drept „cei trei amigos”). Aceștia sunt martorii de la asistență la coborâre, control tracțiune și ABS. Foarte des, aceștia se aprind din cauza problemelor cu senzorii. Trebuie să ai în vedere că poate fi foarte dificil și, prin urmare, costisitor, să determini sursa problemei.

    7.Sistemul electric

    Când achiziționezi un Freelander, merită întotdeauna să verifici dacă sistemul electric funcționează corect. Dacă Freelander-ul este dotat cu trapă, nu te mira dacă nu funcționează – acestea se defectează des! Dacă funcționează, atunci te poți considera norocos și asigură-te că o deschizi și o închizi în mod regulat, astfel încât să nu rămână înțepenită.
    Dacă nu funcționează, cel mai bine este să te asiguri că aceasta este etanșată corect; scoate siguranța, astfel încât să nu încerci din greșeală să o deschizi și să rămâi cu ea pe jumătate deschisă, deoarece este posibil să nu o mai poți închide – în acest caz, poți uita că ai avut vreodată trapă!
    Verifică dacă geamurile electrice și închiderea centralizată funcționează și nu uita că luneta hayonului este, de asemenea, electrică.


    Toate vehiculele au probleme inerente modelului lor. Cheia este să fii conștient de ele și să te asiguri că, atunci când cumperi un autoturism Freelander, cunoști ce lucrări de reparații sau de întreținere ar putea implica la scurt timp după achiziționare, astfel că trebuie să ții cont de aceste aspecte atunci când decizi dacă prețul plătit este cel corect.

    Sperăm că informațiile privind cele 7 aspecte te vor ajuta!