Achiziționarea unui Freelander 2 (2007-2014)
Având în vedere interesul manifestat pentru noile modele Range Rover și Evoque, nu este deloc surprinzător faptul că predecesorul din gama Land Rover a ieșit din lumina reflectoarelor. Cu toate acestea, Freelander 2 este un SUV compact de lux, superb, disponibil și accesibil din punct de vedere financiar.
Încă de la lansare, Freelander ne-a atras mai mult din punct de vedere tehnologic decât din punct de vedere al stilului – am simțit o oarecare dezamăgire că a pierdut o parte din aspectul vizual off-road tradițional al originalului și a fost descris ca „o nouă descoperire”, deși arată mai mult ca un SUV pregătit de orice drum.
La fel ca originalul, Freelander 2 are tracțiune integrală „inteligentă”, deși are un cuplaj central Haldex mai avansat, care asigură cuplarea mai rapidă a tracțiunii la roțile din spate atunci când este necesar. O îmbunătățire esențială este că toate versiunile, cu excepția versiunilor de bază S, dispun de un sistem inteligent Terrain Response, care vizează îmbunătățirea funcției off-road. Calitatea construcției este, de asemenea, semnificativ mai bună decât cea originală, în timp ce interiorul este mai elegant și mai bine echipat, cu versiuni de top care oferă conectivitate Bluetooth și sisteme de sunet premium.
Opțiunea originală constă dintr-un motor de 3,2 litri, în șase cilindri, pe benzină (așa cum se folosește la Volvo XC90) sau un motor turbodiesel de 2,2 litri, dezvoltat în parteneriat de Ford și PSA Group, oferind performanțe rafinate datorită puterii de 149 de cai și un consum mai bun de combustibil. Acestea au promis o fiabilitate mai bună decât motoarele din seria K ale originalului, deși necesită mai multă atenție în ceea ce privește efectuarea unei întrețineri adecvate folosind lubrifianți de înaltă calitate.
3.2 i6 are un sistem automat în șase trepte de viteză; TD4 poate fi dotat cu un sistem automat sau un sistem manual cu șase trepte. Există adesea confuzie în ceea ce privește nomenclatura motorului Diesel, deoarece chiar Land Rover a creat problema, deși Freelander 1 are la bază un motor BMW Td4, în timp ce pentru Freelander 2 s-a folosit un motor Ford/PSA TD4.
Pentru versiunile manuale ale TD4 din 2009, putem menționa sistemul stop-start – prima aplicație a acestei tehnologii pe un SUV. Sigla TD4.e reprezintă faptul că vehiculul este prevăzut cu sistemul stop-start, care reduce emisiile de CO2 cu 8% și crește economia de combustibil în oraș cu până la 20%. Nu trebuie confundat cu versiunile eD4 din 2010, care sunt cu tracțiune pe două roți (în ciuda faptului că mulți pretind că acesta este primul Land Rover cu tracțiune pe 2 roți, mulți își vor aminti de Land Rover Seria 1 conceput pentru armata belgiană în anii ’60, denumit Minerva, cu aripile frontale înclinate).
Îmbunătățirea majoră odată cu facelift-ul din 2010 a constat în trecerea la versiunile revizuite ale motorului turbodiesel. TD4 produce ceva mai puțină putere, dar oferă un cuplu semnificativ mai mare, îmbunătățind astfel reacția în gama de turații medii și contribuind la o experiență mai relaxantă de condus pe autostradă, la viteză de croazieră; versiunea SD4, cu o putere suplimentară de 30 CP, oferă performanțe mult mai mari, cu o reducere foarte mică în ceea ce privește economia de combustibil, înlocuind în mod eficient motorul pe benzină în șase cilindri.
Modelul din anul 2010 a beneficiat, de asemenea, de o nouă grilă a radiatorului cu blocuri optice redesenate și tratarea barei de protecție, în timp ce toate versiunile manuale au fost îmbunătățite cu tehnologia stop-start.
Următoarea îmbunătățire semnificativă a venit la sfârșitul anului 2012 pentru modelul anului 2013, afectând în principal interiorul, care are o consolă centrală reproiectată cu mai mult spațiu de stocare, iar cadranul original Terrain Response a fost înlocuit cu comutatoare. Pornirea pasivă înseamnă că nu mai este necesar să „introduci” cheia în slotul tabloului său de bord; mașina va porni prin apăsarea unui buton atâta timp cât ai cheia cu tine.
Alte trucuri utile la modelele de top includ o cameră de marșarier cu asistență la remorcare, plus activare vocală audio și navigare prin satelit. Modelele de top sunt dotate, de asemenea, cu un sistem premium de sunet surround Meridian cu 17 difuzoare. Freelander 2 a anulat în mare măsură valul de neîncredere care a pătat reputația originalului – cu toate acestea, originalul a rămas o alegere extrem de populară, iar Freelander 2 s-a dovedit a fi cu mult superior.
În consecință, există o mare varietate de modele de mâna a doua disponibile, cu o ofertă deosebit de bună în ceea ce privește numărul redus de kilometri, existând aproape 2013 modele noi în reprezentanțele din toată țara. Oricine își dorește un vehicul multifuncțional bine echipat, pentru toate tipurile de terenuri, avansat din punct de vedere tehnologic, nu trebuie să mai caute.
Text preluat si adaptat de pe https://www.freelanders.co.uk