Cristian: În primul rând, te rog să-mi spui în câteva cuvinte cine ești. Cine ești ca persoană și cu ce te ocupi?
Pat: Numele meu este Pat Masters. Lucrez pentru Northern Trains, cea mai mare companie feroviară de pasageri din Marea Britanie, în afara Londrei. Slujba mea este de a gestiona formarea competențelor în domeniul ingineriei, pentru a mă asigura că oamenii care lucrează la trenuri sunt 100% pregătiți.
Cristian: De ce Freelander și de ce Freelander 1?
Pat: M-am implicat în Freelander lucrand în weekendurile de cursă cu un bun prieten, pentru a sprijini echipa Race 2 Recovery. Am fost impresionat de cât de mult abuz pot suporta și am decis că aș vrea să particip, deoarece am concurat cu alte vehicule off-road în trecut – un Freelander 1, fiind clasa care rula. Am vrut un 1.8, deoarece sunt distractive, practice și ușor de reparat, plus că piesele sunt ieftine.
Cristian: Descrie-ți, te rog, mașina în câteva cuvinte. Cum ai cumpărat-o și ce îmbunătățiri are acum?
Pat: Am cumpărat mașina ca fiind pregătită pentru curse, dar am dezvoltat-o în timp. Acum folosește suspensia AVO, ceea ce face ca manevrabilitatea să fie fantastică și să absoarbă toate denivelările mari la viteză. De asemenea, are un motor 1.9 Scholar de la un MGF cu VVC de 180 CP.
Cristian: Spune-mi te rog un scurt istoric al activității tale competiționale.
Pat: Am concurat cu mașini adevărate de off-road încă din 1995, când mi-am construit primul meu VW pe bază de UVA Fugitive cu două șine de nisip. De atunci, am concurat roată la roată cu SCORR, am alergat în comp safari cu NORC într-un Chenowth sandrail cu motor Audi și mi-am construit propria mașină cu caroserie Ford RS200. De asemenea, am fost de două ori la Baja 1000 ca șef de echipaj pentru o echipă de curse și am concurat ca navigator la Carta Rallye din Maroc.
Cristian: Când a apărut „Team-X” și cum s-a dezvoltat conceptul?
Pat: „Team-X” a început în 1986, când am racolat mașini RC de 1/10. ‘X’ este termenul științific pentru necunoscut, iar mie mi-a plăcut ideea că oamenii nu știau cu ce voi apărea la următoarea cursă (deoarece obișnuiam să construiesc mașini RC din bucăți de alte mașini RC!), așa că Team-X este un fel de ‘Team Unknown’ sau ‘Team You Never Know What Is Coming Next!’.
Cristian: Dar planurile tale de viitor?
Pat: În prezent, construim un D-lander F2RS – acesta este un cadru spațial complet cu bodywork în formă de Freelander 2 în compozit. Are punți, motor și transmisie Discovery 2 TD5 și sper să o duc în Mexic pentru a concura în NORRA 1000 în 2024… (am nevoie de sponsori!).
Cristian: Ce mesaj le transmiți celor care cred că Freelander 1 este o mașină slabă?
Pat: Veniți și stați cu mine la o tură! Veți ieși gândindu-vă că sunt cel mai bun lucru din toate timpurile…
Cristian: Ai câteva cuvinte pentru prietenii tăi din România?
Pat: Îmi place să văd sprijinul pe care îl primim de la voi toți. Vă mulțumesc și vă rog să împărtășiți dragostea voastră cu vecinii ucraineni în aceste zile negre.
Cristian: Cât de costisitor este acest hobby al vostru și cât de important este ajutorul sponsorilor și al familiei?
Pat: Mașinile de curse sunt costisitoare, iar ajutorul familiei și al sponsorilor mei este esențial – nu aș putea să o fac fără ei! Vă rog să aruncați o privire la sponsorii mei și să îi susțineți.
Cristian: Știi, bineînțeles, ce s-a întâmplat cu noul Defender. Unii îl iubesc, alții îl urăsc și spun că nu are nimic în comun cu legendarul Defender. Ce crezi că s-ar întâmpla dacă JLR ar face acum un FLR1 aniversar 25 de ani sau ar lansa un nou FLR1?
Pat: Ar arăta la fel, ar suferi unele îmbunătățiri și ar fi la fel de controversat ca noul Defender. Cred că Discovery Sport ar fi trebuit să fie Freelander 3, dar a fost rebranduit în cele din urmă – mi-ar plăcea un nou Freelander și un 4×4 mic și sportiv, dar capabil.
Cristian: Când s-a născut FLR1, făceai parte din echipa de inginerie/proiectare. Ce ai fi schimbat și ce nu ai fi schimbat la FLR1?
Pat: Mai multă cursă a suspensiei! Un V8!
Cristian: Mulțumesc, Pat. A fost o plăcere absolută să discut cu tine și sper să te văd în curând la una dintre numeroasele expoziții Land Rover din Anglia.
Credit foto: colecția personală a lui Pat Masters.