Sari la conținut

Interviu cu Reece Mathieson

    Interviu cu Reece Mathieson

    Cristian: Salut, Reece! Prin intermediul unei postări făcute de tine pe pagina de Facebook, am aflat în data de 8 noiembrie 2022 că Pick a decedat. Spune-mi, te rog, pentru cei care nu l-au cunoscut, cine a fost și ce a însemnat pentru lumea motorsportului din Marea Britanie, dar mai ales pentru tine și tatăl tău, adică pentru echipa RS Off-Road.

    Reece: John Pickering, cunoscut sub numele de Pick/Ronnie/JP, a fost un obișnuit al Campionatului Britanic de Cross-Country cu Land Rover Discovery V8 din 1996, pe care l-a construit și pregătit singur. A început în BCCC Sunday Cup în 2015 și a concurat în campionat până în 2021. De asemenea, în acei 6 ani, a participat la mai multe raliuri de deal britanice – ultimul său eveniment fiind favoritul său, Welsh Borders Hill Rally din 2022.

    Câștigarea sau lupta pentru podiumuri nu l-au preocupat niciodată, ci doar să se bucure de curse și să facă din fiecare weekend de cursă unul de neuitat alături de prietenii săi din motorsport. Acesta este motivul pentru care atât de mulți din comunitatea sporturilor cu motor l-au iubit pe el și atitudinea sa față de curse. Avea întotdeauna un zâmbet pe față, indiferent de circumstanțe!

    Tatăl meu (Sean) l-a întâlnit prima dată pe Pick în 2015 și a fost copilotul lui de atunci până când a lovit Covid-ul, moment în care ne-a încurajat să concurăm împreună ca tată și fiu.
    L-am întâlnit pentru prima dată pe Pick la Sweetlamb în timpul unei runde din BXCC 2018, când am venit să îi văd pe tatăl meu și pe Pick alergând.

    În perioada premergătoare acestui eveniment, Pick i-a spus tatălui meu că, dacă îmi obține o licență RS Clubman, voi putea să stau la o cursă. Așa am făcut, iar aceasta a fost prima dată când m-am urcat într-o mașină de Cross-Country pe o etapă adecvată!

    Mi-a plăcut la nebunie și, în timp ce zburam, el mă întreba în continuare dacă îmi place… Știa că îmi place, iar de la acea cursă am devenit dependent! Mi-am dat seama de ce tatălui meu nu numai că îi plăceau cursele, ci și cursele cu Pick, datorită atitudinii și plăcerii pe care o avea în timp ce își arunca Disco-ul de colo-colo!

    Trebuia să stau alături de Pick pentru alte câteva curse, dar când am revenit la serviciu după prima cursă, Mike Wilson nu mai avea copilot după ce navigatorul său s-a accidentat în etapa precedentă. Și aici a început cu adevărat implicarea mea în acest sport…

    Cristian: Istoria tatălui tău este ceva mai lungă în motorsportul britanic, iar a ta este relativ mai recentă. În afară de Pick și de influența tatălui tău, ce te-a determinat să faci asta?

    Reece: Întotdeauna mi-a plăcut sportul cu motor de la o vârstă fragedă, de la vizionarea raliurilor de etapă în sudul țării până la cursele de circuit mult mai aproape de casă. Dar din acea zi din 2018, când m-am așezat pentru prima dată într-un XC-Car, am fost captivat. Când Mike Wilson a avut nevoie de un copilot în acea zi, m-am oferit voluntar imediat.

    El concura cu un Land Rover Freelander 1.8 Standard Production 2004, iar eu am urcat ca acoperire pentru următoarele 6 etape ale evenimentului. Trebuie să recunosc că a fost diferit față de a sta cu Pick; modul în care Mike a manevrat Freelander-ul a fost remarcabil. Nu doar datorită abilităților sale la volan, ci mai ales datorită modului în care Freelander-ul de producție s-a descurcat atât de bine în etapele dificile în timp ce era condus la limită.

    După ce am terminat acel eveniment, îmi amintesc că le-am spus atât lui Pick, cât și tatălui meu că într-o zi ne vom lua propria mașină și că vreau să fie un Freelander. Nu știam însă că, doi ani mai târziu, aveam să ajungem să avem exact acea mașină – Freelander-ul lui Mike Wilson.

    Pe lângă influența masivă a lui Pick și a tatălui meu în ceea ce privește implicarea, Mike a fost și încă este un alt motiv important pentru care am început să particip la cursele de XC și, de când ne-am luat propriul Freelander, au mai fost și mulți alții.

    Pat Masters a fost un altul, nu doar datorită sprijinului său în a ne ajuta să ne punem pe picioare, dar având în vedere că Freelander-ul său este singurul alt obișnuit pe scenă în BXCC 2021, a fost o măsură bună pentru a vedea cât de competitivi suntem.

    Cristian: Te rog să explici pentru cei care nu știu ce înseamnă BCCC și BXCC cât de importante au fost și sunt în motorsportul din Anglia și nu numai.

    Reece: BCCC a fost Campionatul Britanic de Cross și a funcționat din 2015 până în 2019, când a fost preluat și organizat de o nouă echipă, unde a fost redenumit BXCC. Acesta a funcționat apoi până în 2021, când, din păcate, s-a încheiat. Tatăl meu a fost implicat în BCCC din 2015, navigând pentru John Pickering în clasa sa de producție Discovery 1.

    El a făcut acest lucru până în 2018, când a început totul pentru mine la runda Sweetlamb, unde am avut primul meu gust de curse off-road când am fost destul de norocos să schimb locul cu tatăl meu pentru o cursă, pentru a sta în locul lui John Pickering. Acesta a fost, de asemenea, locul în care am fost introdus pentru prima dată pe scena curselor Freelander, când l-am acoperit ca navigator pe Mike Wilson, după ce făcusem doar o singură cursă off-road cu Pick cu aproximativ o jumătate de oră înainte!

    Campionatul a fost grozav pentru noi, deoarece în 2021 au încorporat o serie de trofee, care se desfășoară în paralel cu campionatul britanic principal, în aceleași locuri, dar fără a face atâtea runde în timpul sezonului.

    Acest lucru a fost, evident, un beneficiu pentru noi, care tocmai am început în „noua” noastră mașină (fostul Freelander al lui Mike Wilson), deoarece a fost o opțiune mai ieftină de a face doar 4 din cele 6 runde, dar totodată să obținem mult timp de experiență în primul nostru sezon împreună. Am învățat atât de multe în acel an, în principal despre mașină și despre cum să conducem un Freelander, în ritm de cursă, în afara drumului, plus că am realizat cât de bune și subestimate sunt aceste mașini!

    Cristian: Încercând să mă documentez pe acest subiect, am observat că avem piloți care spun că acest sport este scump și că este nevoie de sponsori, iar pe de altă parte, avem piloți care spun că totul este de dragul distracției și că este foarte ieftin să cumperi un Freelander 1 de la fier vechi, în care să bagi niște bani și să concurezi. Sunt curios care este părerea ta pe acest subiect, știind de la tine că tu și tatăl tău concurați cu o mașină care, în trecut, a aparținut lui Mike și care, evident, are o istorie specială.

    Reece: Cu costul, de unde să începem? Am cumpărat primul nostru Freelander ca o mașină de competiție gata de cursă, fiind construită și folosită anterior în competiții de Mike Wilson. Am cheltuit ceva bani doar pentru a o personaliza în funcție de preferințele noastre, cum ar fi hamuri noi, un extinctor de incendiu (o cerință) și o vopsea nouă.

    Având în vedere că mașina a concurat în Freelander Challenge timp de mai mulți ani, aceasta își dovedise deja valoarea, deși începea să fie puțin „obosită”. Am cumpărat 4 anvelope AT noi-nouțe pentru a merge împreună cu cele 4 cuve care au venit cu mașina, și asta a fost tot – am plecat! Costul total al acelei mașini, inclusiv piesele suplimentare pe care le-am cumpărat, a fost de aproximativ 2.300 de lire sterline.

    Mașina pe care o conducem acum este un Freelander 1, cu 3 uși, pre-facelift, pe care am cumpărat-o ca mașină de ocazie, cu inspecție tehnică, dar a trebuit să reparăm garnitura de la cap. Cu toate acestea, faptul că dețineam încă mașina veche a însemnat că am putut schimba motorul, cușca de rulare și protecția carterului.

    Am început apoi să lucrăm la noua mașină, „dezbrăcând-o” înainte de a o echipa cu toate piesele „vechi”, precum și cu piese noi, cum ar fi o protecție pentru rezervorul de combustibil și câteva scaune/montaje noi. Am fost destul de norocoși, deoarece tatăl meu este sudor și are propriul atelier. Astfel, ne-a facilitat foarte mult construirea mașinii așa cum ne-am dorit, având timp și spațiu pentru a face acest lucru. Faptul că vă faceți singuri munca reduce și costurile.

    Mașina a fost cumpărată cu 475 de lire sterline și am cheltuit probabil 2000 de lire sterline în plus pentru ea, inclusiv alte 4 anvelope noi. Dar luați în considerare faptul că aveam deja o cușcă de protecție (1.500 £), hamuri (400 £), protecție pentru carter (400 £, dacă găsiți una), 4 roți și anvelope (850 £) și un extinctor de incendiu în termen (80 £). Abia după ce le aduni pe toate îți dai seama cât de mult costă!

    Apoi, bineînțeles, trebuie să cumpărați căști de protecție, un dispozitiv HANS (Head And Neck Support) și un costum de curse, deși în acest moment nu este obligatoriu, dar este recomandabil. Piesele de schimb sunt și ele ușor de procurat și destul de ieftine dacă se strică ceva, având în vedere că mai sunt atât de mulți cu Freelander pe aici. Sună incredibil de scump și chiar este, dar când te gândești că unele dintre celelalte mașini cu care concurăm costă între 30.000 și 120.000 de lire sterline, este ieftin! Participăm la aceleași etape, pe aceleași distanțe, dar cu o mașină mai ieftină, însă cu aceeași plăcere!

    De asemenea, este ceva legat de faptul că poți termina un eveniment într-un Freelander, indiferent unde ajungi. Să parcurgi cu un Freelander unele dintre etape este o realizare în sine, mai ales dacă este o mașină pe care ai construit-o singur. Dacă cineva dorește să construiască un Freelander pentru a concura, să vină la un eveniment, să se uite la unele dintre mașini și să discute cu echipajele. Scena de curse Freelander este una prietenoasă, în care toată lumea este fericită să ajute, pentru că ne dorim întotdeauna să vedem mai mulți concurenți!

    Cristian: Ne aflăm în fața unui nou sezon competițional. Care sunt așteptările tale și unde te vezi la finalul acestuia?

    Reece: În acest sezon vom concura cu un club nou pentru noi, All Wheel Drive Club (AWDC). Dintr-un singur motiv principal – ei organizează Trofeul Freelander 2023, la care s-au înscris până acum cinci mașini Freelander. Deși am făcut două raliuri de deal cu „noua” noastră mașină, aceasta va fi prima serie de campionat pentru noi cu ea și ne propunem un sezon pozitiv. Evident, ne-ar plăcea să câștigăm și vom conduce în acest scop, însă sunt sigur că toate celelalte echipaje participante ar spune același lucru!

    Totuși, având în vedere că sunt atât de mulți competitori Freelander care încep să reapară din nou, sincer, abia așteptăm să avem o competiție bună pe scenă și chiar mai multe echipaje Freelander la boxe cu care să ne bucurăm să stăm de vorbă și să râdem! Cu cât vom mai mulți, ne oferă mai multă măsură a progresului nostru atât cu mașina, cât și cu abilitățile noastre de a conduce, așa că sperăm că acest sezon va fi și o curbă bună de învățare.

    Cunoaștem câteva dintre celelalte echipaje din 2023 Freelander Trophy. Unul dintre ele fiind Mike Wilson, care a deținut prima noastră mașină înainte de a o avea noi și care ne-a ajutat inițial să intrăm în lumea curselor Freelander! Dacă va fi la fel ca oricare dintre celelalte evenimente în care am fost implicați, va fi foarte distractiv pe scenă și la fel de plăcut în parcul de service. Și cum grupul Freelander este atât de prietenos cum este, toate echipajele se vor ajuta reciproc cu orice probleme care apar în timpul raliurilor, pentru a se menține în viață în puternicul Freelander!

    Cristian: Cum a fost prima rundă a Trofeului Freelander pentru echipa RS Off-Road? Apropo, felicitări! Se pare că ați surprins pe toată lumea în mod pozitiv. Din exterior, uitându-ne la ceea ce se întâmplă la Walters Arena, pare o mare familie și sunt sigur că așa este. Te rog să ne oferi cât mai multe detalii despre ceea ce s-a întâmplat weekendul trecut acolo, concentrându-te, evident, pe partea de Freelander Trophy.

    Reece: Runda 1 la Walters pentru AWDC 2023 Freelander Trophy a fost un început de sezon excelent pentru noi. A fost o etapă strălucitoare de 6,5 mile, care a fost o etapă cu două jumătăți foarte umede. Prima dintre ele a fost foarte tehnică și strânsă, pe o mulțime de secțiuni stâncoase, plus câteva cățărări serioase. Cea de-a doua jumătate a fost mult mai fluidă și mai rapidă. Am avut 8 curse pe parcursul zilei și am reușit să ne menținem timpii foarte constanți, deoarece mașina noastră a funcționat impecabil, ceea ce ne-a permis să câștigăm evenimentul cu Freelander-ul cu aproape 6 minute, obținând astfel numărul maxim de puncte pentru prima rundă – ceea ce s-ar putea dovedi vital, având în vedere că și ceilalți cu Freelander au fost foarte competitivi!

    Au mai concurat alte trei mașini Freelander, dintre care unul era un 1.8 condus de Mike Wilson și alte două TD4, unul condus de DNA Racing și celălalt de Mansfield 4×4. O împărțire 50/50. Din nefericire, echipa Mansfield 4×4 a trebuit să se retragă mai devreme din cauza unei defecțiuni mecanice, iar ghinionul avea să-l lovească mai târziu pe Mike Wilson cu 3 înțepături din mers. Dar, având în vedere că era un grup atât de strâns, am reușit să îl scoatem din nou la drum pentru a obține un final de raliu.

    Ca întotdeauna, gluma a fost la fel de bună ca și cursele și a fost minunat să fiu în echipaj alături de Mike și echipa DNA. Toată lumea a fost prietenoasă ca întotdeauna și a fost plăcut să văd atât de mulți alții care își manifestă interesul față de Freelander, mai ales după ce i-am văzut pe podium pe scenă.

    Secretarul de cursă a fost chiar impresionat, spunându-ne că „am condus ca niște demoni toată ziua”. Toate echipajele noastre au făcut mândră scena Freelander, conducând la limită și forțând mașinile la maximum. Toată lumea așteaptă deja cu nerăbdare runda a doua de la Bovington, în doar 3 săptămâni!

    Cristian: Evident, sunt tentat să te întreb despre multe alte lucruri legate de acest sport superb și despre cum vede echipa ta lucrurile, dar ne oprim aici deocamdată. Sper să ne vedem curând la una dintre competiții. Un ultim gând pentru cei care citesc acest interviu, te rog.

    Reece: Ai dreptate, am putea vorbi la nesfârșit despre cursele sau raliurile de Freelanders. Ne-am bucurat, am învățat și ne-am făcut atât de multe amintiri în ceea ce este, într-adevăr, doar o competiție de scurtă durată în comparație cu altele, dar suntem total dependenți de ea.

    Aproape că pot garanta că, dacă cineva care citește aceste rânduri ar cumpăra/construi un Freelander cu specificații de raliu, ar fi dependent și el! Așadar, dacă vă gândiți să încercați, atunci faceți-o. Dacă aveți întrebări sau dacă doriți să vedeți cum se întâmplă totul, veniți la un eveniment și vedeți ce presupune acest lucru.

    Așa cum am spus de mai multe ori, întregul grup Freelander este foarte prietenos și toți au aceeași părere, cu scopul de a atrage mai mulți oameni și de a încerca acest aspect destul de ieftin, dar competitiv, al curselor off-road.

    Pot fi sigur de un lucru – v-ați distra foarte bine… La fel ca și noi, la fiecare raliu la care participăm! Atât eu cât și tatăl meu vă mulțumim pentru că ne-ați oferit șansa de a răspunde la întrebări și, de asemenea, de a contribui la prezentarea cursei/raliurilor Freelander unui public mai larg! Așteptăm cu nerăbdare să vă vedem pe toți la un eveniment în viitor!

    Echipa RS Off-Road

    [Credit foto RS Off road colecție personală, Dave Collins, Chris Numm]

    Poate te intereseaza si:

    Interviu cu Ian Linford

    Interviu cu Ian Linford Un alt capitol se încheie Cristian Grigorași: Bună Ian, recent am remarcat pe unul dintre grupurile de specialitate că îți vinzi mașina cu care ai concurat…

    Interviu cu Alex Messenger

    Interviu cu Alex Messenger Cristian: Salut, Alex! O să încep acest interviu cu un compliment. Ai un canal de YouTube foarte popular și foarte bine pus la punct, așa că…

    Interviu cu Reece Mathieson

    Interviu cu Reece Mathieson Cristian: Salut, Reece! Prin intermediul unei postări făcute de tine pe pagina de Facebook, am aflat în data de 8 noiembrie 2022 că Pick a decedat.…

    Interviu cu Michael Wilson

    Interviu cu Michael Wilson Cristian: Salut, Michael! În primul rând, te rog să-mi spui cine ești și cu ce te ocupi. Michael: Numele meu este Michael Wilson (Mike). Am 63…