Interviu cu Alex Messenger
Cristian: Salut, Alex! O să încep acest interviu cu un compliment. Ai un canal de YouTube foarte popular și foarte bine pus la punct, așa că m-am gândit să îți pun câteva întrebări.
Alex: Hei, Cristian! Îți mulțumesc foarte mult pentru că mi-ai oferit oportunitatea de a împărtăși puțin despre călătoria mea de până acum și de a dezvălui câte ceva despre mine, despre Alex, cel din spatele camerei de filmat, dar și de a-ți povesti despre planurile mele legate de canalul YouTube.
Cristian: Cine este Alex, cel pe care nu îl vedem în videoclipuri?
Alex: Bună întrebare. Încerc să fiu la fel ca și Alex pe care îl vedeți în fața camerei și când nu sunt în fața ei. Cred că este important să fiu eu însumi și să pot împărtăși acest lucru, deoarece nu am dorit să creez o „personalitate YouTube” doar pentru a obține vizualizări sau pentru a satisface un anumit segment de piață.
În afară de asta, am 32 de ani, sunt căsătorit și am un băiat minunat în vârstă de 1 an, pe care mi-ar plăcea să-l implic în pasiunea mea pentru Land Rover și repararea mașinilor (cu siguranță spre nemulțumirea soției mele).
Am locuit în sud-vestul Angliei toată viața mea, iar în prezent locuiesc în Chippenham. Am crescut într-un sat liniștit lângă Chippenham, și aici a început pasiunea mea pentru mașinile 4×4. Părinții mei s-au interesat de Land Rover-uri când ne-am mutat acolo. Am început propria mea călătorie în lumea mașinilor 4×4 când am început facultatea în 2007, unde am studiat inginerie pentru motorsport la colegiul Lackham.
Părinții mi-au dăruit Land Rover-ul lor din 1984, modelul 110 4C Reg D, pe care l-am folosit pentru „green landing” și pentru a învăța cum să repar mașina în timp ce învățam și la colegiu. De asemenea, am devenit voluntar la o echipă locală de curse, Anstec Racing, unde am învățat mai mult decât aș putea exprima vreodată.
Sunt încă extrem de recunoscător pentru experiențele pe care le-am avut acolo. Din păcate, în 2009 am vândut Land Rover-ul, iar în 2010 am renunțat la a lucra la mașini și la inginerie.
Cu toate acestea, în 2021, am decis să mă întorc în acest domeniu și am început să lucrez la Merlin Motorsport ca tehnician de sisteme de stingere a incendiilor. Am fost responsabil pentru întreținerea sistemelor de stingere a incendiilor care sunt instalate în vehiculele de curse, dar și de vânzări, făcând parte din echipa generală de vânzări.
Cristian: Ai început să publici videoclipuri pe YouTube pe 22 octombrie 2020. Primul tău videoclip a fost unul clasic: un proprietar de Freelander 1 care se filma în timp ce își conducea mașina. Pe lângă videoclipurile off-road/green landing de pe canalul tău, vedem și cum mașina ta s-a transformat și ce recomandări tehnice propui. De cât timp deții mașina și de ce ai ales un Freelander 1?
Alex: Wow, am și uitat că am încărcat primul meu videoclip în 2020. Uneori, pare că fac asta de câteva luni, dar cred că se datorează faptului că îmi place provocarea. Am ales un Freelander 1 deoarece, la acea vreme, era cel mai potrivit Land Rover pe care îl puteam cumpăra în limita bugetului meu.
Nu îmi puteam permite un Defender și, în plus, știam că va fi condus zilnic. Nu doream ceva la fel de mare ca un Discovery, așa că Freelanderul părea cea mai bună opțiune. M-am jucat și cu alte mașini, m-am uitat și la mașini sport sau la mașini precum Volvo C30 etc., dar, pentru un motiv sau altul, după mulți ani, m-a atras din nou Land Rover.
Îmi amintesc conversația pe care am avut-o cu un bun prieten, Alec, când am început cu acele videoclipuri. Am început în mare parte dintr-un capriciu și nu am crezut că vom continua sau că voi face mai multe. Era doar ceva de făcut ocazional, într-o zi sau două, și, cum amândoi ne-am cumpărat mașini 4×4, ne-am gândit să le și folosim.
Cu toate acestea, mi-a plăcut foarte mult, după atâția ani, să mă întorc la „landing” și am descoperit că îmi place enorm procesul de editare și de a crea ceva din imagini de bază. Din acest motiv, am decis să încerc să fac asta mai des și, trăind la Bath în acel moment, erau destule drumuri locale. Nu credeam că acest canal de Youtube va evolua atât de mult și presupuneam că va fi un simplu canal de „green landing”, urmând să încarc doar din când în când câte un videoclip.
Curând am realizat că există o oportunitate de a arăta modificările și reparațiile făcute Freelander-ului. Cu toate acestea, nu eram cu adevărat sigur de unde să încep, deoarece aceasta era o zonă foarte nouă pentru mine. Am decis să încep cu bielele de legătură ale barei de antiruliu, deoarece acestea erau uzate de la off-road și făceau zgomot, așa că părea un bun început.
Acesta a avut un mare succes pe canalul de Youtube și a fost unul dintre primele mele videoclipuri de succes; acum are peste două mii de vizualizări, ceea ce mi se pare o nebunie. Un bun prieten al meu, James, care m-a însoțit în câteva videoclipuri până în acel moment, mi-a sugerat să caut un sponsor. Nu credeam că ar fi posibil pentru un canal atât de mic. Cred că aveam doar în jur de 200 de abonați la acel moment. M-a convins, și așa am abordat toate sporturile și U-POL cu ideile mele și, spre surprinderea mea, am avut succes, deoarece le-a plăcut canalul meu și mi-au acordat sponsorizări.
Acesta a fost primul pas major al canalului. Videoclipul „EGR pentru toate sporturile” a atins acum 13.000 de vizionări, iar primul videoclip cu raptor a depășit 3.000 de vizionări. Am fost atât de incredibil de norocos că am fost sponsorizat de companii precum Barbarian Racing, Yorkshire 3D Printing, Zombie Tints and Wraps, Aquarius Wheel Covers, Energized Customs, Dark Ice Designs și Car Mod Shop. Sponsorizarea a culminat cu o mare șansă pentru canal, fiind acum susținut de APD, care va oferi suport extins canalului cu mai multe videoclipuri ce urmează a fi publicate.
A fost, până acum, o călătorie incredibilă și cu adevărat o experiență de învățare minunată pentru mine și, sper, și pentru cei care îmi urmăresc videoclipurile. Mi-a depășit cu mult așteptările și sunt atât de recunoscător tuturor celor care mi-au ajutat și susținut canalul financiar, dar și celor care m-au ajutat prin abonarea și vizionarea videoclipurilor. Este întotdeauna atât de plăcut să primesc comentarii și mesaje de la cei care au urmărit conținutul meu. Am întâlnit oameni care m-au recunoscut pentru videoclipurile mele în timp ce ieșeam în oraș, ceea ce, pentru mine, încă este o experiență ireală.
În viitor, intenționez să continui canalul așa cum l-am început și nu doresc să schimb prea mult conținutul video, deoarece simt că reflectă bine personalitatea mea și că oamenilor le place conținutul așa cum este. În afară de asta, am câteva modificări planificate pe care vreau sa le proiectez singur folosindu-mi experiența în motorsport.
Sper că, după ce le testez, acestea pot fi lansate pe piață, deoarece consider că Freelander-ul are nevoie de câteva design-uri actualizate pentru anumite modificări. Nu vreau să spun prea multe în acest moment, deoarece nu sunt sigur când va da roade planul meu, dar urmăriți canalul și ar trebui să apară câteva lucruri interesante în curând.
În acest an, intenționez să fac mai multe modificări pentru creșterea puterii Freelander-ului, deoarece am făcut multe lucrări de întreținere și am vrut să mă asigur că Freelander-ul este în cea mai bună condiție înainte de a începe orice modificare pentru a-i crește puterea, etc. În această săptămână (09/03/2023), voi instala un volant cu masa unică, împreună cu un ambreiaj de mare capacitate, precum și suspensie KYB imediat după. Voi posta videoclipuri pe canal cu aceste modificări.
După ce acestea vor fi finalizate și voi fi capabil să testez noul produs pe care îl proiectez, probabil voi căuta să obțin o ajustare pe bancul de rulare pentru a maximiza potențialul Freelander-ului. De acolo, nu sunt sigur ce voi face în continuare, dar nu sunt genul de persoană care poate lăsa un vehicul în pace, deci sunt sigur că vor apărea și multe alte idei.
Sper că am răspuns bine la întrebările tale, am încercat să îmi exprim călătoria cât mai bine posibil. Tot ce pot spune este că a fost o experiență incredibilă până acum și simt că abia este începutul proiectului Freelander. Vreau să le mulțumesc din toată inima mea tuturor celor de la care am primit suport continuu și m-au ajutat să ajung aici.
Cristian: Deși mă îndoiesc că sunt oameni care nu-ți cunosc canalul de YouTube sau mașina, dacă nu o cunosc, sigur vor fi lămuriți de acest interviu. Spune-ne câteva „secrete” despre mașina ta, începând de la prețul de achiziție până la cât crezi că valorează acum și de ce nu, terminând cu ceea ce ne vei arăta în următoarele videoclipuri, asta în măsura în care poți să ne spui, nu vreau să divulgi ceea ce nu ai planificat în totalitate încă.
Alex: Sunt sigur că există mulți oameni care nu știu de canalul meu, ceea ce este de înțeles, deoarece sunt încă nou, dar de aceea sunt atât de recunoscător pentru oportunități ca aceasta. Am cumpărat Freelander-ul de la un dealer pentru 2000 de lire sterline, după ce am negociat prețul de la 2500 de lire sterline. La momentul respectiv, am considerat că a fost o afacere bună, având în vedere istoricul pe care îl avea și faptul că avea un kilometraj destul de scăzut.
Hmm… în ceea ce privește cât valorează acum… Probabil nimic, exceptând pe cei care sunt pe o nișă de piață pentru acest tip de vehicul. Este bine întreținut și va fi practic nou până la sfârșitul anului, așa că, în afară de faptul că este un Freelander bine îngrijit, are multe dezavantaje care ar putea să îi îndepărteze pe oameni. Are interiorul golit, un portbagaj zgomotos și o antenă de radio CB care se răsucește când atinge o ramură mai joasă.
Cristian: Freelander 1 și Freelander 2 sunt două mașini complet diferite. De ce crezi că au fost „botezate” asemănător? Ești tentat să cumperi și tu un FLR2 în viitorul apropiat sau mai îndepărtat?
Alex: Cred că există cu siguranță asemănări între Freelander 1 și 2, iar designul subliniază aceleași puncte. De aceea cred că ambele au primit numele Freelander. Părinții mei au un Freelander 2 și, cu siguranță, este o mașină plăcută. Desigur, este o versiune mai rafinată decât cea pe care o am eu. Cu toate acestea, cred că aș rămâne cu Freelander 1 pentru moment, deoarece natura sa robustă și dură se potrivește mai mult stilului meu. Mai am multe de explorat înainte să mă plictisesc de ea. Poate că într-o zi voi cumpăra Freelander 2-ul părinților mei și voi face unele lucrări similare, dar numai timpul va decide asta.
Cristian: Dacă ai fi în echipa de design FLR1, ce ai schimba, în sensul de a elimina totul, și ce ai adăuga tu la această mașină?
Alex: Hmm, asta e o întrebare dificilă. Probabil că aș găsi o modalitate de a rafina designul panoului solar și a secțiunii acoperișului detașabil, astfel încât să nu mai existe scurgeri de apă. De asemenea, aș scoate tava din portbagaj pentru a elimina problema scurgerii de apă de acolo. Aș face și un vehicul ceva mai rezistent, prin crearea unei bare de protecție consolidate în spatele barei de plastic (am văzut câțiva oameni care instalează bare de protecție pentru Defender pe opritoarele de la partea din față, din spatele barei de plastic), astfel s-ar crea mai multe puncte de ancorare pentru tractare și recuperare. În final, probabil că aș elimina VCU și aș face din vehicul unul cu tracțiune integrală permanentă; în plus, probabil că aș încorpora și o rată mai redusă. Cu toate acestea, înțeleg perfect de ce nu au făcut acest lucru.
Cristian: Dincolo de faptul că FLR1 este acum o mașină accesibilă, de ce crezi că există încă cerere, de ce vedem sute de anunțuri de vânzare/cumpărare a FLR1?
Alex: Cred că FLR1 se descurcă bine deoarece este ieftin de întreținut, respectă multe zone de aer curat și are o asigurare ieftină. De asemenea, este capabil off-road, dar pentru cei care nu merg off-road, are un portbagaj mare și multe dotări, inclusiv senzori de parcare și un interchanger de 6 CD-uri. Are scaune încălzite, parbriz încălzit și geamuri spate încălzite. Multe mașini din acea perioadă nu aveau toate aceste caracteristici, mai ales cele cu tracțiune integrală, așa că are multe avantaje. De asemenea, nu are un consum de combustibil rău pentru o mașină cu tracțiune integrală și, cu o întreținere bună, poate fi superioră competitorilor săi.
Cred că majoritatea mașinilor care sunt scoase acum la vânzare sunt cele pe care oamenii nu au buget suficient pentru a le trece prin inspecție tehnică, ceea ce este o mare rușine pentru cele care trebuie mutate din zonele cu cerințe de emisii ultra scăzute. Din nou, acest lucru este rușinos, dar, din fericire, locuri precum Cannock Freelander Saviours și Dan Cuff Motor Engineering fac o treabă excelentă în menținerea mașinilor Land Rover pe șosele.
Cristian: Ar trebui să ne așteptăm la înființarea unui club în viitor? Consideri că acesta este cursul natural al lucrurilor? Avem exemplul lui Warren de la Muddy Mods, care, deși puțin diferit, este un exemplu bun de urmat.
Alex: În prezent, există planuri și, cu siguranță, vreau să mă aventurez pe această cale. Trebuie doar să găsesc momentul potrivit pentru a începe și, de asemenea, de a găsi tipul potrivit de conținut de pus acolo, care să fie la fel de interesant ca cel de pe celelalte rețele sociale pe care sunt prezent. Este cu siguranță ceva la care lucrez, dar cred că va deveni realitate în momentul în care proiectul Freelander devine locul meu de muncă, nu doar un hobby.
Cristian: Crezi că poți împărtăși unele modalități pentru cei care te urmăresc și te pot susține financiar?
Alex: În prezent, nu am o modalitate pentru urmăritorii mei de a ajuta la finanțarea canalului, dar dacă ating anumite praguri pe YouTube, acest lucru ar putea deveni o posibilitate. În plus, întotdeauna există funcții precum Patreon, dar acestea sunt pentru viitor și nu sunt idei care să fie în planul meu din acest moment. Îmi place să creez conținut pentru urmăritorii mei și să învăț noi abilități.
Sponsorizarea a fost o parte importantă a proiectului și mi-a fost de un real ajutor, susținându-mă să ajung la stadiul actual. Le sunt veșnic recunoscător sponsorilor pentru ajutor! Momentan, cea mai bună modalitate de ajutor pentru mine este să distribuiți canalul și să vă faceți cunoscută opinia, iar cine știe, poate voi începe la un moment dat să fiu mai interactiv.
Cristian: Sper că vom face curând câteva trasee împreună și ne vom vedea la câteva întâlniri Land Rover. Ce zici să stabilim un nou record anul acesta pe 30 aprilie? Cu aproape 5 ani în urmă, pe 30 iulie 2018, într-o sâmbătă, au participat 908 mașini la Billing Off Road Show, dar recordul a fost stabilit doar cu un număr de 640 de mașini. Există vreo șansă de reușită?
Alex: Da, aștept cu nerăbdare să facem câteva trasee off-road împreună. Există multe trasee bune în apropiere și câteva locații bune „pay and play” nu prea departe, așa că ar trebui să pot aranja ceva. Din păcate, nu pot să particip la încercarea de stabilire a recordului, dar am auzit că există un număr destul de mare de oameni care vor fi prezenți, așa că le urez tuturor succes și sper că toată lumea va fi înregistrată în cărțile de recorduri.
Cristian: În încheiere, te rog să transmiți un gând bun celor care te urmăresc și citesc aceste rânduri.
Alex: Aș dori doar să le mulțumesc tuturor celor care mă urmăresc pe YouTube și Instagram. A fost o călătorie incredibilă care continuă, și este uimitor să văd câți se alătură și continuă să urmărească această călătorie.
De asemenea, aș dori să le mulțumesc tuturor celor care au sprijinit canalul, deoarece a fost un ajutor colosal și a ajutat într-adevăr la menținerea lui.
Dacă este în regulă, aș dori să le mulțumesc în mod special și să aloc un loc special companiilor care m-au ajutat atât de mult. Așadar, un mare mulțumesc către Barbarian Racing, Malian Exhausts, Allisport, Zombie Tints & Wraps, Carmodshop, Yorkshire 3D Printing și un mulțumesc suplimentar către APD care au devenit sponsori pe termen lung ai canalului și cu care avem multe proiecte împreună în curs de desfășurare.
De asemenea, aș dori să îi mulțumesc și clubului freelander.ro, precum și multor alte cluburi de pe Facebook precum LR4X4UK, All Things Freelander și 4×4’s Unite pentru că au fost nu doar susținători ai canalului, ci și ai mei personal. Au fost esențiali în obținerea cunoștințelor de care am avut nevoie pentru a face tot ceea ce vedeți pe canalul meu.